måndag 12 april 2010

L'amour passe par le ventre

Jag har världens sötaste pojkvän! Han ska minsann få en tarte au citron när han kommer hem från Bretagne. Eller kanske macarons? Jag köpte ett kilo mandelmjöl på G. Detou (J'ai de tout = Jag har allt) i lördags, så det räcker i alla fall till sex-sju omgångar. Problemet nu är att jag måste bestämma mig...

Så, kära läsare:

Q1. Vad tycker ni att jag ska laga åt min pojkvän?
[Endast ett svar möjligt]

1. Citronpaj
2. Macarons
3. Både citronpaj och macarons
4. Något annat [precisera]
Vet ej

Om kod 2 eller 3 i Q1, fråga Q2.

Q2. Vilken smak på macarons?
[Två svar möjliga, fler blir för jobbigt...]

1. Vanilj
2. Choklad
3. Hallon
4. Citron
5. Caramel au beurre salé
6. Annan [precisera]
Vet ej

Era åsikter mottages tacksamt i kommentarsfältet.

7 kommentarer:

Emma sa...

Kära Elin, du e allt bra söt du också!

Jag röstar på alternativ nummer 2, dvs. Macarons med smak 2 och 5 :)

Anonym sa...

Jag minns en härlig sommardag i Eslöv då det bakades chokladmacarons fyllda med mintchoklad. Rekommenderas starkt! Det bör dock tilläggas att det spelar ingen roll vad du tar dig för Elin, oavsett om det är skola eller bakning, om det är citronpaj eller macarons, resultat blir alltid galant! :) Bisous!

Ellen sa...

Macarons med choklad och hallonsmak!

Och off topic: Behöver smarta bloggare som deltar i Kunskapsbloggens bloggutmaning, & Andy Warhol var väl åtminstone en gång i tiden i närheten av ditt gebit? Jag menar, du gillar ju både pop och art. :) http://www.kunskapsbloggen.se/2010/04/14/veckans-bloggutmaning-andy-warhol/

Jessica sa...

Chokladmacarons. :)

Jessica sa...

Chokladmacarons. :)

sis sa...

vad ska din sötaste syster få? kanske macarons i alla smaker?

Elin sa...

Det blev citronpaj och macarons med lila fyllning av vit choklad och röda bär. De tog slut så fort att jag inte hann fotografera... Har redan börjat fundera på vad nästa variant skall innehålla!