tisdag 10 augusti 2010

A walk in the park

Joråsåatte...

----------------------

Hittade några gamla bilder i min kamera. Här är mitt hus och mina närmaste grannar. Bilder från februari, därav lövsamlaren framför svenska studenthemmet (och bristen på grönska).

Svenska studenthemmet. Här bor jag.


Danska huset. Ett riktigt snyggohus.


En annan favorit är det japanska huset. De har en söt japansk trädgård också.


Belgien/Luxemburg till höger, USA efteråt. Till vänster skymtas fransk-brittiska stiftelsens hus.


+ ungefär 40 hus

En man med en idé under mellankrigstiden på 20-talet. I år är det 60 år sedan André Honnorat dog, han som ägnade 30 år åt Cité internationale universitaire de Paris. Det är antagligen svårt att kvantifiera projektets påverkan på världsfreden, men själva grunden är ju att främja internationellt utbyte och ömsesidig förståelse. Baby steps liksom. Jag gillart!

Inga kommentarer: